سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
اخبار پارسی بلاگ

یکی از سوالهایی که به کرات از سوی وبلاگ نویسان و بینندگان وبلاگ ها مطرح میشود نحوه و ملاک های انتخاب نوشته های منتخب و همچنین وبلاگ منتخب می باشد. علاوه بر راهنمایی موجود در بخش راهنمایی سریع - که با کلیک بر روی آیکون در صفحه اصلی برای بخش های موجود فعال میگردد- و پاسخ هایی که به عزیزان سوال کننده داده شده ولی باز هم گویا این سوال تکراری برای خیلی از عزیزان به وجود می آید لذا برای پاسخ به این سوال لازم است که دوستان با نحوه ی مدیریت محتوایی وبلاگ های پارسی بلاگ - که خود یکی از تفاوت های بارز پارسی بلاگ با دیگر سیستم های وبلاگ نویسی می باشد - بیشتر آشنا شوند.

      از آنجا که پارسی بلاگ از بدو راه اندازی توجه شایانی به متون وبلاگ ها داشت لذا از همان ابتدا کلیه متون و تصاویر وبلاگ ها مدیریت می شدند. در ابتدا این مدیریت به صورت ایمیل انجام می گرفت یعنی کلیه متون جدید، تصاویر ارسال شده از سوی کاربران به بخش آلبوم تصاویر ، کلیه متون ویرایش شده، و همچنین گفتگوهای ایجاد شده در بخش پارسی یار برای مدیران ارسال می گردید. ارسال ایمیل ها برای مدیران به صورت زمانی تقسیم بندی می شد و هر مدیر ایمیل های مخصوص به ساعت خاص خود را دریافت می نمود. مثلا مدیر شماره 1 ایمیل های ساعت 6 صبح تا 12 ظهر را چک می نمود و از بین آنها گزینه های مناسب جهت منتخب شدن را با توضیحات برای مدیر سایت ارسال می نمود و موارد مغایر قوانین را نیز به همین منوال برای مدیر سایت ارسال می نمود و مدیر سایت نیز از بین ایمیل های پیشنهادی موارد برگزیده ای را که تایید می نمود به عنوان منتخب ها انتخاب می نمود.

      کم کم با افزایش وبلاگ ها و همچنین بالا رفتن تعداد پست های وبلاگ ها سیستم مذکور وقت بسیار زیادی از ناظران محتوایی می گرفت، لذا تیم مدیریت با مشورت با ناظران محتوایی بر آن شدند تا سیستم را به نحوی ساماندهی کنند که علاوه بر بالا بردن امکانات مدیریتی سرعت و دقت بیشتری نیز در مدیریت داشته باشند. لذا سیستم مدیریت محتوایی جدید پارسی بلاگ طراحی و به سیستم پارسی بلاگ اضافه گردید.

سیستم جدید نظارت محتوایی پارسی بلاگ
      در این سیستم ناظران محتوایی توسط مدیر سایت پارسی بلاگ انتخاب می شوند- که عموما از بین وبلاگ نویسان سایت می باشند - و به سیستم اضافه می گردند.
پس از اضافه شدن شخصی به لیست ناظران محتوایی پنجره ی مخصوص ناظران محتوایی به بخش مدیریت وبلاگ او اضافه شده و پس از آن وی با مراجعه به وبلاگ خود می تواند لیست آخرین تغییرات موجود در وبلاگ های سایت پارسی بلاگ را ملاحظه نموده و نسبت به مدیریت آنها اقدام نماید. (تصویر مقابل) 
      در این پنجره کلیه ی نوشته های جدید سایت که هنوز چک نشده اند به همراه نوشته هایی که بعد از چک شدن توسط ناظران محتوایی ویرایش گردیده اند، تصاویری که توسط کاربران به آلبوم های تصاویر ارسال شده است و گفتگو های جدید نوشته شده در گروه های پارسی یار در دسترس مدیران خواهد بود.
از جمله امکاناتی که برای ناظران محتوایی در نظر گرفته شده است امکان پیشنهاد کردن متون جهت منتخب شدن، امکان پیشنهاد وبلاگ جهت منتخب شدن، امکان ارسال پیغام به شخص نویسنده متن یا ارسال کننده تصویر، گزارش کردن موارد خلاف قوانین سایت و یا تایید کردن متن برای خارج شدن از لیست موارد چک نشده می باشد.
      تذکر1: بخش نهایی سازی که در تصویر نیز قابل مشاهده می باشد فقط برای مدیران نهایی ساز می باشد و برای نظران محتوایی به نمایش در نخواهند امد.
      تذکر2: نظران محتوایی فقط میتوانند متون را مشاهده و در صورت مغایر قوانین بودن آنها را گزارش کنند و هیچ یک از ناظران محتوایی امکان ویرایش متون را ندارد.

مشخص ترین ملاک هایی که ناظران محتوایی برای منتخب کردن متون در نظر میگیرند: 
      نوشته هایی که در آن به دقت قوانین و مقررات سایت را رعایت شده باشد و ضمن داشتن ادبیات فاخر، متناسب با زمان و دارای بار ارزشی، اخلاقی هستند ، دارای مضامین مفید، زیبا و سازنده باشند، با بیانی زیبا و هنرمندانه به هنجارهای اجتماعی، ملی، دینی و فرهنگی پرداخته باشند و در قالب روزنوشت، به ارتقای سطح فکری، فرهنگی و دینی خود و دوستان خود کمک نمایند.


و اما نحوه ی انتخاب متون برگزیده ...
 
      همانگونه که گفته شد ناظران محتوایی پس از بررسی متون وبلاگ ها مواردی که از ویژگیهای منتخب شدن برخوردار باشند را پیشنهاد می نمایند. کلیه پیشنهادهای منتخب شدن به پنجره ی مدیریتِ مدیران نهایی ساز سایت ارسال شده و نهایتا نوشته های منتخب موجود در صفحه اصلی از بین متونی که این عزیزان پیشنهاد کرده باشند انتخاب شده و به لیست متون منتخب اضافه می شوند. همچنین وبلاگ منتخب نیز از میان نوشته های پیشنهاد شده انتخاب میگردد.


(تصویر بالا: صفحه ی مدیریت محتوایی نوشته ها)

(تصویر پایین: صفحه ی نهایی سازی مدیریت محتوایی نوشته ها)

پارسی بلاگ بر خود میداند از کلیه عزیزانی که از روز نخست تا کنون به انحاء مختلف ما را در رسیدن به اهداف خود - که همانا ارتقاء سطح کیفی وبلاگ ها و ایجاد بستری مناسب برای وبلاگ نویسان بوده است - یاری نموده اند و بخصوص ناظران محتوایی عزیز که بدون هیچ چشمداشتی تا کنون ما را در انجام وظیفه یاری نموده اند تشکر و قدردانی نماید.


اسلایدر