سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
اخبار پارسی بلاگ

با سلام خدمت شما کاربران و بازدیدکنندگان گرامی همانگونه که طی این روزها شاهد بودید از یکشنبه 29 مهر 86 تغییراتی در صفحه ی اصلی و بخش مدیریت سایت صورت گرفت که این تغییرات از قرار زیر می باشد.

الف: تغییرات صفحه ی اصلی سایت پارسی بلاگ
     1- اضافه شدن بخش پربازدیدترین وبلاگ های روز قبل 
     2- اضافه شدن تصویر نویسنده های متون تازه نوشته در کنار عنوان متن آنها 
     3- تغییرات فنی در لیست های موجود در صفحه به منظور افزایش سرعت بارگذاری صفحه
     4- امکان دسترسی به لیست های قبلی تازه نوشته ها، نوشته های منتخب و وبلاگ منتخب

ب: تغییرات بخش مدیریت سایت پارسی بلاگ
     1- اضافه شدن بخش متولدین امروز و فردا به صفحه ی خانگی
     2- اضافه شدن تعداد نظرات خوانده نشده ی وبلاگ به صفحه ی خانگی
     3- اضافه شدن تعداد یادداشت های آرشیو نشده به صفحه ی خانگی

توضیحات بیشتر خبر...

      ضمن عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما دوستان عزیز در این ماه پر خیر و برکت . در هفته ی اخیر تغییرات زیادی در بخش های مختلف سایت ایجاد شد از این رو در این بخش سعی خواهیم نمود شما را با برخی از این تغییرات و نحوه ی استفاده از امکانات جدید آشنا کنیم. عنوان این تغییرات به شرح ذیل می باشد.

      1- صفحه ای شدن یادداشت های در حال نمایش وبلاگ 
      2- صفحه ای شدن یادداشت های بخش فهرست موضوعی یادداشت ها (آرشیو موضوعی یادداشت ها)
      3- صفحه ای شدن یادداشت های آرشیو شده 
      4- تخصیص صفحه ی مستقل برای هر یک از نویسندگان وبلاگ های گروهی حاوی نوشته های خود
      5- نمایش تعداد یادداشت های هر یک از نویسندگان وبلاگ گروهی و مدیر وبلاگ در کنار اسم آنها
      6- اضافه شدن بخش امکانات و تصویر پیشنهادی کاربران به صفحه ی اصلی سایت پارسی بلاگ
      7- سریع شدن تعدادی از قالبهای گروه های مختلف قالبها

      برای آشنایی بیشتر با امکانات جدید سایت کلیک کنید...

ضمن عرض سلام خدمت شما دوستان گرامی و تبریک ایام پربرکت اعیاد شعبانه که سپری شد.
تغییرات مختلفی در هفته ی قبل در پارسی بلاگ ایجاد شد که از جمله مهمترین اونها میشه به موارد زیر اشاره کرد.

     1- اضافه شدن لینک RSS مخصوص صفحه نظرات هر یک از یادداشت ها
     2- اضافه شدن لینک ثابت RSS صفحه نظرات آخرین یادداشت هر وبلاگ
     3- اضافه شدن لینک RSS گفتگوهای گروه ها
     4- نمایش یادداشت های آرشیو شده در فهرست موضوعی وبلاگ ها
     5- رفع مشکل عدم مشاهده ی کامنتهای خصوصی یادداشت های آرشیو شده توسط صاحب وبلاگ
     6- تغییر در نمایش لینک مستقیم یادداشت ها
     7- رفع مشکل فیلترینگ بخش پارسی یار سایت

     یکی از امکانات پرکاربردی که اینروزها - مخصوصا بین وبگردهای حرفه ای - کاربرد زیادی پیدا کرده است استفاده از RSS خوانها می باشد. لذا به منظور راحتی هرچه بیشتر کاربران عزیز علاوه بر صفحه ی وبلاگ برای صفحات نظرات وبلاگ ها و بخش گفتگوهای پارسی یار نیز این امکان کاربردی در نظرگرفته شد و دوستانی که از ابزارهای RSS  خوان استفاده میکنند به راحتی میتوانند با استفاده از لینک های مخصوص به RSS این صفحات تغییرات اطلاعات این صفحات را از طریق RSS  خوان خود دنبال نمایند.

به عنوان مثال شما با اضافه کردن لینک مخصوص RSS یادداشت مورد نظر وبلاگ خود یا دوستانتان به RSS خوان خود می توانند اضافه شدن نظر جدید در وبلاگ مذکور را با خبر شوید و نظر جدید را مشاهده نمایید.

     همچنین برای راحتی هرچه بیشتر کاربران عزیز برای صفحه نظرات (بخش کامنتها) علاوه بر صفحه RSS مخصوص هر یادداشت، لینک RSS ثابتی نیز در نظر گرفته شد که به صورت اتوماتیک همیشه حاوی نظرات جدیدترین یادداشت وبلاگ خواهد بود بدین ترتیب مراجعه کنندگانی که قصد دنبال کردن نظرات وبلاگ خاصی را دارند می توانند با یکبار اضافه کردن لینک ثابت RSS صفحه نظرات وبلاگ مذکور کلیه ی نظراتی که برای یادداشت های جدید این یادداشت ارسال شوند (البته بجز نظرات خصوصی) برای وی به نمایش در خواهند آمد.

     یکی دیگر از تغییراتی که در هفته های پایانی ماه مرداد صورت گرفت رفع مشکل ارشیو موضوعی یادداشت های ارشیو شده بود. پس از تغییرات جدید از این به بعد کلیه ی یادداشت هایی که به فهرست موضوعی وبلاگ اضافه شوند حتی پس از آرشیو شدن نیز در لیست فهرست موضوعی به نمایش در خواهند آمد.

     ضمننا با تغییراتی که در بخش نظرات وبلاگ ها ایجاد شد مشکل عدم نمایش پیام های خصوصی در یادداشت های آرشیو شده نیز رفع شد.

     یکی از مواردی که بعضا مشاهده کنندگان وبلاگها با آن مشکل داشتند عدم دسترسی به لینک مستقیم یادداشت بودند. با توجه به این که این امکان با کلیک بر روی آیکون کناری یادداشت وبلاگ ها در دسترس بود لذا اکثر بازدیدکنندگان متوجه آن نبودند و سوالات متعددی برای آنها در این زمینه ایجاد میشد لذا به درخواست تعدادی از کاربران این لینک با اضافه شدن نماد (+) به جای آیکون سابق و با کلیک بر روی این نماد در دسترس عزیزان قرار گرفت و همچنین علاوه بر این لینک مستقیم هر یادداشت از طریق کلیک بر روی عنوان هر یادداشت نیز در دسترس بینندگان قرار گرفت.

     همچنین مشکلی که چند هفته در بعضی از شهرستانها بخصوص شهر قم کاربران و مراجعه کنندگان سایت با آن مواجه بودند مشکل فیلتر شدن صفحه ی پارسی یار و بخش پروفایل وبلاگ ها بود. این مشکل که به دلایل نا مشخصی رخ داده بود پس از تماس با بخش دیتای مخابرات تهران و برخی شهرستانها و تعدادی از آی اس پی ها وپی گیری های مداوم مدیریت سایت در هفته ی قبل مرتفع شد و در حال حاضر این بخش نیز به روال سابق مشغول فعالیت می باشد.  

پارسی بلاگ تمام تلاش خود را برای راحتی هرچه بیشتر کاربران خود انجام خواهد داد.

منتظر نظرات مفید و سازنده ی شما هستیم

بخش پشتیبانی فنی سایت پارسی بلاگ


به منظور افزایش سرعت و کیفیت بخش نظرات و همچنین وبلاگ های سایت پارسی بلاگ، صفحه نظرات وبلاگ ها تغییر کرد.
در این تغییرات، صفحه نظرات با استفاده از تکنیک آژاکس بازنویسی شد و از این به بعد کاربران و نظردهندگان از سرعت بسیار بالای این تکنیک در ارسال نظر و یا ارسال پاسخ نظر (پاسخ مدیر وبلاگ به نظرها) بهره مند خواهند شد. (این امکان در مرورگرهای اکسپلورر قابل استفاده می باشد)

با تغییرات اینترفیسی (گرافیکی) این صفحه تلاش شد تا سرعت بارگذاری ابتدایی این صفحه نیز افزایش داشته باشد که امیدواریم این تغییر نیز محسوس و مفید باشد.

صفحه نظرات جدید سایت پارسی بلاگ با استفاده از تکنیک آژاکس

همچنین با ایجاد تغییرات در صفحه نظرات ، تصویر صاحب وبلاگ به همراه لینک وبلاگ، لینک مستقیم متن ، صفحه ی شخصی وی نیز به صفحه ی نظرات یادداشتها اضافه گردید و در بالای این صفحه قابل رویت می باشد.

ضمنا مشکلی که در بخش انتقال مطلب به وبلاگ ، پس از اختلال در دامنه ی اصلی سایت پرشین بلاگ ایجاد شده بود نیز مرتفع گردید و از این به بعد کاربران مانند گذشته می توانند از بخش انتقال مطلب نیز استفاده کنند.

همچنین لینک مشاهده ی قالب نیز در به صفحه ی انتخاب قالب اضافه شد تا کاربران بتوانند قبل از انتخاب قالب بتوانند صفحه را مشاهده نمایند و سپس نسبت به انتخاب قالب دلخواه اقدام کنند. این لینک در صفحه ی انتخاب قالب قابل مشاهده و استفاده می باشد. (در حال حاضر نزدیک به یکصد قالب در داخل سایت پارسی بلاگ برای استفاده کاربران سایت موجود می باشد.)

برای تجربه ی صفحه نظرات جدید تنها کافیست نظر خود را از طریق صفحه نظرات همین یادداشت برای ما ارسال کنید!
پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سرویس خدمات وبلاگ فارسی


نزدیک به 17 هزار وبلاگ کم کار سایت پارسی بلاگ از سیستم حذف شد.حذف بیش از 17 هزار وبلاگ غیرفعال

این وبلاگها عمدتا بیش از شش ماه غیر فعال بودند و از سوی مدیران آنها مورد استفاده قرار نگرفته بودند که طبق قوانین سایت - که کاربران با تایید آن به عضویت سایت در می آیند - برای حفظ کیفیت سایت از سیستم حذف شدند.

هرچند عمل حذف وبلاگهای غیرفعال به صورت موردی و یا واگذاری مالکیت آنها به متقاضیان، از روزهای نخست مرتبا انجام میگرفت اما اینبار نزدیک به 17 هزار وبلاگ کم کار به صورت گروهی از سیستم حذف شد تا متقاضیان ثبت نام در سایت به گزینه های بیشتر و مناسب تری در انتخاب نامِ هاست وبلاگ خود دسترسی داشته باشند.

برای آشنایی با دامنه های قابل ثبت نام پارسی بلاگ از نامیاب استفاده نمائید.

پشتیبانی فنی سایت


اخبار پارسی بلاگ چهارشنبه 86/4/13 نظر

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت مادر، انسیه حورا، فاطمه زهرا علیها سلام و روز مبارک زن ، طرحی با عنوان رهروان بانوی آسمانی که از سوی یکی از کاربران سایت پیشنهاد شده، که از تاریخ پنجشنبه 14/4/86 مصادف با ولات حضرت و شروع هفته زن، در وبلاگ های پارسی بلاگ اجرا خواهد شد. در این طرح آمده است:

    « به مناسبت میلاد حضرت زهرا ( سلام الله علیها) و هفته بزرگداشت مقام زن با توجه به نقش دعا در خودسازی بر آن شدیم که برای فراهم نمودن زمینه های عمل به اخلاق اسلامی در اینترنت حرکتی داشته باشیم .
    در این مسیر در یک هفته هر روز با نیایشی که برگرفته از یکی از هزاران صفات عالیه آن بانوی آسمانی و کلام معصومین ( علیهم السلام) می باشد به ایشان توسل می جوییم .
    امید است این حرکت گامی در جهت ترویج اخلاق اسلامی در دنیای مجازی باشد .»

در خصوص اجرای این طرح لوگوهایی تهیه گردید که که هر روز یکی از خصایص بی شمار آن حضرت در قالب نیایش برای بینندگان وبلاگها به نمایش در خواهد آمد.

ضمنا یکی دیگر از کاربران سایت نیز به مناسبت همین ایام فرخنده قالبی برای وبلاگ ها تهیه نمودند که برای تهیه این قالب می توانید به وبلاگ نامبرده مراجعه کنید.

قالب پارسی بلاگ - به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)


با سلام خدمت شما همراهان گرامی
شکر خدا تغییرات جدید سایت از پنج شنبه 7/4/86 در سایت لحاظ شد.
برخی از این تغییرات به شرح ذیل می باشند.
1- تغییر گرافیکی صفحه ی اصلی و بخش مدیریت سایت
2- اضافه شدن بخش میز کار ساده و پیشرفته در قسمت مدیریت
3- اضافه شدن منوی میانبر ابزارهای میزکار ساده در قسمت بالایی منوی مدیریت
4- اضافه شدن صفحه درج تصویر خودم و امکان قرار دادن مستقیم تصویر از کامپیوتر شخصی به عنوان تصویر خودم
5- تغییرات در صفحه ی صندوق پیام ها

تصویر میز کار ساده ی بخش مدیریت سایت پارسی بلاگیکی از مهمترین اهدافی که در تغییرات جدید سایت مد نظر گرفته شد ساده سازی بخش مدیریت و امکانات سایت بود در همین راستا در بخش مدیریت وبلاگ میزکارهای ساده و پیشرفته طراحی شد. در میز کار ساده - که معمولا به صورت پیش فرض با ورود کاربران به صفحه در حال نمایش می باشد - لینک های اصلی که اغلب کاربران بیشتر با اونها سر و کار دارن با عناوینی گویا و ساده در دسترس خواهند بود.
در بخش میز کار پیشرفته کلیه ی لینک های قبلی با عناوین قبل خود برای کاربران ارائه میشود.
چنانچه کاربران یکی از حالتهای ساده یا پیشرفته را برای میز کار خود انتخاب کرده و پس از اتمام کار از مدیریت خارج یا صفحه را ببندند در مراجعه بعدی به بخش مدیریت میز کار انتخابی در مرحله قبل برای وی به نمایش در خواهد آمد.
علاوه بر میز کار ساده و پیشرفته امکانات بخش پارسی بلاگ و پارسی یار به شکلی از یکدیگر تفکیک شد که در هر مرحله فقط یکی از آنها قابل نمایش باشند و تعدد لینکهای موجود در مدیریت باعث سر در گمی کاربران نشوند.

منوی میانبر صفحات موجود در بخش مدیریت یکی دیگر از بخش هایی است که در تغییرات جدید به بخش مدیریت اضافه شد. در این بخش کلیه ی صفحات موجود در بخش میز کار ساده با کلیک بر روی آیکون مربوط در دسترس می باشند. برای راحتی هرچه بیشتر کاربران ابزارهای این بخش نیز (مانند میزهای کار) به دو بخش وبلاگ و پارسی یار تقسیم شده اند و ابزارهای بخش وبلاگ با زمینه ی زرد رنگ و ابزارهای بخش پارسی یار با زمینه ی قرمز کم رنگ در دسترس کاربران می باشند.

با تغییری که در سیستم ایجاد شد از این به بعد کاربران سایت به راحتی می توانند تصویر خود را مستقیما از تصاویر موجود در دستگاه شخصی خود انتخاب کنن.
تصویر مورد نظر اونها به صورت اتوماتیک به سایز استاندارد بخش تصویر شناسنامه (عرض 110 پیکسل) تبدیل خواهد شد و به عنوان تصویر فرد در بخش های مختلف سایت و وبلاگ نمایش داده خواهد شد.
برای راحتی هرچه بیشتر کاربران لینک مستقیمی نیز برای انتخاب تصویر شناسنامه (تصویر خودم) در میز کار ساده و منوی میانبر ایجاد شد که با کلیک بر روی آن بدون مراجعه به بخش مشخصات فردی امکان درج تصویر فراهم خواهد بود.


(تصویر بالا - بخش منوی میانبر لینک ها)

(تصویر پایین- صفحه ی درج تصویر خودم)

با تغییراتی که در بخش صندوق پیام های پارسی یار ایحاد شد از این به بعد کلیه ی بخش های صندوق پیام ها (مانند پیامهای مستقیم ، پیام های گروهی، درخواست دوستی ها و ...) از طریق لینک صندوق پیامها در دسترس خواهند بود و با مراجعه به این صفحه لینک صفحاتی که حاوی پیام باشند در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
توجه داشته باشید، چنانچه به صفحه ی صندوق پیامها مراجعه کردید و برخی از لینکها برای شما به نمایش در نیامد به معنی خالی بودن صندوق مورد نظر می باشد.

امیدواریم تغییرات جدید باعث راحتی هر چه بیشتر شما کاربران گرامی شود. با توجه به تغییرات جدید امکان بروز مشکل در برخی صفحات وجود خواهد داشت چنانچه با موردی برخورد نمودید حتما اطلاع دهید تا برطرف گردد.

با تشکر
بخش پشتیبانی فنی


اسلایدر