سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
اخبار پارسی بلاگ

با سلام خدمت شما کاربران و بازدیدکنندگان گرامی همانگونه که طی این روزها شاهد بودید از یکشنبه 29 مهر 86 تغییراتی در صفحه ی اصلی و بخش مدیریت سایت صورت گرفت که این تغییرات از قرار زیر می باشد.

الف: تغییرات صفحه ی اصلی سایت پارسی بلاگ
     1- اضافه شدن بخش پربازدیدترین وبلاگ های روز قبل 
     2- اضافه شدن تصویر نویسنده های متون تازه نوشته در کنار عنوان متن آنها 
     3- تغییرات فنی در لیست های موجود در صفحه به منظور افزایش سرعت بارگذاری صفحه
     4- امکان دسترسی به لیست های قبلی تازه نوشته ها، نوشته های منتخب و وبلاگ منتخب

ب: تغییرات بخش مدیریت سایت پارسی بلاگ
     1- اضافه شدن بخش متولدین امروز و فردا به صفحه ی خانگی
     2- اضافه شدن تعداد نظرات خوانده نشده ی وبلاگ به صفحه ی خانگی
     3- اضافه شدن تعداد یادداشت های آرشیو نشده به صفحه ی خانگی

یکی از بخش هایی که قبلا در سایت پارسی بلاگ موجود بود بخش پربازدیدترین وبلاگ ها بود که پس از مدتی به درخواست تعدادی از کاربران و نظر تیم فنی سایت جهت افزایش کارایی گروه های بخش پارسی یار جای خود را به بخش تغییرات گروه ها داد. خوشبختانه در تغییرات جدید این بخش مجددا به صفحه ی اصلی سایت افزوده شد و پس از این کاربران علاقه مند می توانند به لیست پربازدیدترین وبلاگ های سایت در صفحه ی اصلی دسترسی داشته باشند و همچنین با افزایش بازدیدهای وبلاگ خود می توانند وبلاگ خود را نیز در این لیست مشاهده نمایند.

علاوه بر تغییر فوق تغییرات فنی نیز در لیست های موجود در صفحه ی اصلی صورت گرفت که باعث افزایش سرعت بارگذاری این صفحات خواهد شد. به همراه تغییرات فنی جدید در لیست ها و به منظور پویا تر شدن صفحه ی اصلی سایت بخش نمایش جنسیت فرد نویسنده متن از لیست تازه نوشته ها حذف شد و تصویر نویسنده ی متن جایگزین آن شد. تصویر کوچک نویسننده ی متن، کنار عنوان متن به نمایش در خواهد آمد چنانچه کاربران مایل به مشاهده ی تصویر نویسنده در ابعاد بزرگ تر باشند با قرار گرفتن مکان نما (موس) بر روی تصویر کوچک ، تصویر بزرگتر برای آنها به نمایش در خواهد آمد.

با توجه به تقاضای برخی از کاربران و بازدید کنندگان مبنی بر امکان دسترسی به لیست های روز قبل صفحه ی اصلی مانند یادداشت های منتخب و ... با تغییری که در این بخش ایجاد شد امکان دسترسی به ادامه ی لیست های موجود نیز فراهم شد و کاربران و بازدیدکنندگان به راحتی میتوانند به لیست های چند ماه قبل دسترسی داشته باشند. البته دسترسی به لیست تازه نوشته های سایت تا تاریخ دوشنبه 30 مهر 86 امکان پذیر می باشد.

علاوه بر تغییرات صفحه ی اصلی سایت پارسی بلاگ تغییراتی نیز در بخش مدیریت سایت انجام گرفت از جمله این که لیست کاربران متولد امروز و فردای سایت (طبق تاریخ تولد موجود در صفحه ی مشخصات فردی کاربران) برای کاربران به نمایش در می آید و امکان ارسال پیام مستقیم برای آنها نیز از طریق لیست مذکور موجود می باشد. کاربرانی که تاریخ تولد خود را وارد نکرده اند از طریق بخش مشخصات فردی مدیریت خود می توانند اقدام به تکمیل کردن این بخش نمایند.

یکی دیگر از تغییرات صفحه مدیریت و بخش صفحه خانگی، نمایش تعداد نظرات خوانده نشده یادداشت آخر وبلاگ می باشد. همانگونه که می دانید یکی از امکاناتی که پارسی بلاگ در اختیار کاربران می گذارد نمایش تعداد نظرات خوانده نشده ی هر یادداشت از طریق صفحه ی مدیریت یادداشت ها و پیام ها می باشد. (این امکان در لیست یادداشت ها پیام ها در کنار عدد تعداد پیام ها قرار دارد) با تغییر جدید چنانچه آخرین یاددشت وبلاگ حاوی نظرات جدیدی باشد که از طریق صفحه ی مدیریت یادداشت ها و پیام ها مطالعه نشده باشد به آنها اطلاع داده می شود و آنها را از دریافت نظر جدید مطلع می سازد.

توجه: همانگونه که اغلب کاربران با امکان فوق آشنا می باشند چنانچه پیامی فقط از طریق صفحه ی ویرایش یادداشت ها و پیام ها در صفحه ی خانگی یا بخش یادداشت ها و پیام ها مشاهده شوند خوانده شده محسوب می شوند و پیام هایی که مستقیما از بخش نظرات وبلاگ خواننده شوند، تاثیری در کم شدن پیام های خوانده شده ندارد.

در پارسی بلاگ کاربران می توانند تعداد یادداشت های صفحه ی اصلی وبلاگ خود را به صورت اتوماتیک انتخاب نمایند. چنانچه کاربری تعداد یادداشت های ارشیو نشده ی وبلاگش بیش از تعداد یادداشت انتخاب شده برای نمایش در صفحه ی اصلی باشد یادداشت های اضافه ی صفحه ی اصلی در صفحه ی دیگری به نمایش در خواهند آمد که این صفحه باعث کاهش سرعت بارگذاری وبلاگ وی خواهد شد. لذا با توجه به اهمیت آرشیو کردن متون اضافه در سرعت وبلاگ ها از این به بعد وبلاگ هایی که حاوی یادداشت های اضافه تر از تعداد یادداشت های انتخابی جهت نمایش در وبلاگ باشند از طریق صفحه ی مدیریت از این مطلب آگاه خواهند شد و می توانند با آرشیو کردن یادداشت های اضافی به افزایش سرعت بارگذاری وبلاگ خود کمک نمایند.


اسلایدر