سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
اخبار پارسی بلاگ

به نام خدا
دبیران دوره ششم مجله پارسی نامه صبح پنجشنبه دهم بهمن ماه 1392 در جلسه ای با حضور مدیریت سایت پارسی بلاگ، سردبیر پارسی نامه و تعدادی از دبیران دوره های قبل در شهر مقدس قم گرد هم آمدند


در این گردهمایی صمیمی  حاضران ضمن معارفه و آشنایی به بحث و گفتگو درباره ی مسائل مهم پارسی بلاگ، پارسی یار  و مجله الکترونیکی پارسی نامه پرداختند.

 


در ابتدای این جلسه مهندس سیدمحمدرضا فخری مدیر پارسی بلاگ ضمن عرض خوش آمدگویی به حاضران گزارشی کلی از روند  فعالیتهای فرهنگی پارسی بلاگ و پارسی نامه ارائه کرد.

وی با تقدیر از تلاشهای دبیران 5 دوره ی اخیر مجله گفت: در این دوره به دلایل مختلف و با آسیب شناسی مشکلات و مشورت با کاربران و سردبیر سیستم جدیدی را برای انتخاب مطالب جهت پارسی نامه ایجاد کردیم که نسبت به روند سابق مزیتهای زیادی خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد بررسی دو مرحله ای و تخصصی شدن انتخابها به تناسب علایق و تواناییهای علمی و تجربی دبیران فرصت تازه ای فراهم می کند تا مجله ای پربارتر و متنوعتر داشته باشیم.

 


در ادامه ی این جلسه دبیر شورای ناظران مجله پارسی نامه در سخنانی با تشریح روند تدوین آیین نامه ی گزینش پیامها و پستها در پارسی یار و پارسی بلاگ از دبیران خواست نظرات پیشنهادی و انتقادی خود را جهت اعمال تغییرات نهایی تا 20 بهمن ماه ارائه کنند.

وی با سپاس از دبیران دوره جدید برای قبول مسئولیت ابراز امیدواری کرد با تغییرات صورت گرفته نظر کاربران جلب شده و پارسی بلاگ برای توسعه ی کمی و کیفی فعالیتهای خود آمادگی بیشتری کسب نماید.

 


سخنران بعدی این همایش سردبیر مجله پارسی نامه بود. خانم سادات موسوی با تشکر از دبیرانی که از راههای دور و نزدیک خود را به این جلسه رسانده بودند مواردی از اهم مسائل روز شورای دبیران را توضیح داد.

 


در نیمه ی دوم این گردهمایی تعدادی از دبیران دور ششم پارسی نامه نظرات خود را بیان کردند. آقایان ذره بین زنده(محمدصادق خدایی)، راشد خدایی، سیدمرتضی شریفی، حسین هاتفی، جلال الدین شیرازی(پیام رهایی)  و خانمها تبسم بهار و یاس در سخنان خود به مواردی اشاره کردند که مهمترین آنها چنین است:

 


» لزوم تمرکز بر فعالیت حرفه ای و متعهدانه به دور از حاشیه ها و هیاهوها

» نیاز به بازتعریف برخی ابهامها در آیین نامه گزینش پیامها و پستها

» چگونگی ایجاد تعادل میان تشویق افراد تازه قلم و ارتقای کیفی مجله

» تاکید بر نقاط مثبت و منحصر بفرد پارسی بلاگ در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی

» بیان تجربیات راهگشا در مورد مسائل پارسی بلاگ و پارسی یار

» پیشنهادهایی برای تسریع روند رسیدگی به مطالب و توجه همه جانبه به تمام مطالب

خانمها الهه سکوت، فاطمه سادات و تشنه نیز ضمن حضور فعال در این گردهمایی سخنرانی مستقلی نداشتند.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد اهل البیت پایان بخش این گردهمایی بود.

 

گزارش در گوشی:


* پارک شدن یک اتوبوس قرمز رنگ در کنار محل برگزاری گردهمایی گمانه زنی های زیادی به دنبال داشت که همه نقش بر آب شد! کاشف به عمل آمد این اتوبوس ربطی به پارسی بلاگ نداشته و مخصوص شرکت کنندگان یک اردو در آن حوالی بود!


* علاوه بر تدارک مناسب مدیریت پارسی بلاگ برای پذیرایی جلسه، رسیدن شیرینی یزدی به این مراسم فضا را گل و بلبلتر کرد! ضمنا پیگیری مجدانه مدیریت جهت سرو لحظه به لحظه ی چای نشان داد برخی از دبیران دوره ششم بجز اعتیاد اینترنتی به کافئین نیز معتادند!


* مسئولان در این جلسه دو غافلگیری! پیش بینی کرده بودند! غافلگیری اول اهدای فیلم همایش اول کاربران پارسی بلاگ بود که داغ همه را تازه کرد! غافلگیری دوم هم اهدای منتخبی از عکسهای ایرانگردی سردبیر به حاضران بود. چون این تابلوها به شکل تصادفی به افراد تعلق گرفت همه در پی عوض کردن نامحسوس تابلوی خود با نفر کنار دستی بودند!


* در فرصتهای تنفس بحثهای غیر رسمی پارسی بلاگ داغ داغ داغ بود! مثل تمام گردهمایی های پارسی بلاگی!


* با توجه به اینکه مدتها است در کشور ما معضل دیر آمدن مدعوین به جلسه ریشه کن شده در این جلسه هم هیچ فردی دیر نیامد! اصلا! اصلا! 


اسلایدر